دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۹:۰۷
۰ نفر

شهاب حسینی از طرف مسعود زریبافان، معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، به خاطر اهدای جایزه دریافتی خود از نخستین جشنواره فیلم‌های تلویزیونی به خانواده شهید خلبان عباس بابایی تقدیر شد.

به گزارش ایسنا، در متن تقدیرنامه معاون رئیس‌جمهور آمده است: برای آدمی‌سعادتی است که امکان یابد عنصر ارزنده هنر را در حریم کسانی برانگیزد که شقایق‌‌ها از خون سرخ و فرشتگان از ایمان آنان معنا یافتند.

اگر ایفاگری نقش «شهید سرلشکر خلبان عباس بابایی» را در سریال «شوق پرواز» مصداق این سعادت برای جنابعالی بدانیم، بدون شک تقدیم جایزه «بهترین بازیگر نقش اول مرد» از جشنواره فیلم‌های تلویزیونی به خانواده آن شهید گران‌قدر مظهر این توفیق است.

به کجا چنین شتابان

بهروز بقایی یکی از دلایل حضور خود در مجموعه به کجا چنین شتابان را افتخار ایفای نقشی دانست که یادآور نسل جنگ است. بقایی درباره بازی در مجموعه تلویزیونی به کجا چنین شتابان به مهر گفت: یکی از انگیزه‌های من برای بازی در این پروژه افتخار ایفای نقشی بود که یادآور نسل جنگ است که این روزها کمتر به یاد آنها می‌افتیم.

من سعی کردم گوشه‌ای از مشکلات این نسل را با ایفای نقش هادی بیان کنم. وی ادامه داد: دلایل دیگرم، حضور ابوالقاسم طالبی به‌عنوان کارگردان  و همچنین عمومی و اجتماعی بودن موضوع مجموعه به کجا چنین شتابان بود. در این سریال قشرهای متفاوت جامعه را می‌بینیم؛  از مرفهین بی‌درد گرفته تا مرفهین با درد؛ از آدم‌های قانع تا افراد بلند پرواز.

به خاطر یک مشت روبل

حسن معجونی نمایش به خاطر یک مشت روبل را از 18 بهمن‌ماه در سالن شماره یک تماشاخانه ایرانشهر به صحنه می‌برد. به گزارش مهر، نمایش به خاطر یک مشت روبل برگرفته از نمایشنامه پزشک نازنین نوشته نیل سایمون است که توسط شهرام زرگر ترجمه شده و روایتگر تلاش‌های نویسنده‌ای برای پیدا کردن ایده است.

سعید چنگیزیان، رضا بهبودی، مهدی کوشکی، سوگل قلاتیان، آوا شریفی، هوتن شکیبا، محسن نوری، سجاد افشاریان، پدرام شریفی، دیانا میرزایی، آرش مالمیر و حسن معجونی بازیگران نمایش به خاطر یک مشت روبل هستند.

گروه تئاتر لیو به سرپرستی معجونی نمایش به خاطر یک مشت روبل را از یکشنبه 18 بهمن‌ماه ساعت 20 در سالن شماره یک تماشاخانه ایرانشهر به صحنه می‌برد. گروه لیو با پایان گرفتن بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر تمرینات خود را در سالن شماره یک ایرانشهر آغاز می‌کند.

تصحیح منظومه‌ا‌ی دربار‌ه امام علی (ع) 

صابر امامی تصحیحی ‌انتقادی را از منظومه‌ای حماسی دربار‌ه امام علی (ع) منتشر می‌کند. به نوشته ایسنا، همچنین به قلم این شاعر و پژوهشگر، آثاری در نقد و بررسی شعر معاصر و شعر انقلاب اسلامی در دست تدوین است.

این آثار با نام «شعر معاصر ایران از مشروطه‌ تا انقلاب اسلامی» و «شعر انقلاب اسلامی» در حال تألیف‌اند و از سوی انتشارات سمت منتشر خواهند شد. به گفته امامی، «شعر معاصر ایران» شاعران مشروطه را تا سال‌های دهه 80  بررسی می‌کند.

در این کتاب، شعر 19 نفر از شاعران بعد از انقلاب، 17 شاعر قبل از انقلاب و 12 شاعر دوره مشروطه مورد بررسی قرار می‌گیرد و با رویکردی تحلیلی - انتقادی، به بررسی و تبیین وجوه مختلف کار این شاعران ‌پرداخته می‌شود.

‌او همچنین در توضیحی درباره اثر تألیفی‌اش در زمینه شعر انقلاب اسلامی گفت: در این اثر به شعر انقلاب از سال‌ 57 تا نیمه دهه 80 پرداخته‌ا‌م و قریب به 50 شاعر انقلاب مورد قضاوت و داوری‌ زیبا‌یی‌شناختی قرار گرفته‌اند.

کد خبر 100797

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز